مهر و موم یک نمایشگاه خودرو و یک بنگاه املاک در مشهد حضور ۲۶۰ شرکت‌کننده در نمایشگاه گل و گیاه مشهد بهره‌برداری از راه‌آهن چابهار به زاهدان تا پایان سال انجام می‌شود تاریخ شروع معاملات نات کوین + لیست صرافی ها اطلاعیه اتاق اصناف مشهد برای واحد‌های صنفی مشهد | الزام واحدهای صنفی به دریافت شناسه یکتا دو مشکل عمده در حوزه منابع آبی خراسان‌رضوی | مجوز‌هایی از جنس برداشت بیشترازظرفیت آبخوان‌ها جزئیات مبلغ و اقساط وام ودیعه‌مسکن اعلام شد | اقساط و سود وام ودیعه چقدر است؟  وام۶۰۰ میلیون تومانی برای ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + جزئیات جدال بورس با نرخ بهره | گزارش بازار سهام (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرفروش‌ترین موبایل‌های امروز کدامند؟ + جدول (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) اصلاح قیمت تخم مرغ ضروری است حباب ربع سکه رکورد زد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستور رئیس بانک مرکزی برای بررسی انتشار اطلاعات مالی مصاف ۵۵ کشور مقصد زعفران ایرانی برقراری پرواز‌های مشهد - ایلام بعد از یکسال امروز، امکان ثبت قرارداد‌های مسکونی در سامانه خودنویس مقدور نیست (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان برای خرید لاستیک خودرو «کد پیش‌ثبت‌نام» را اخذ کنند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان سهام عدالت مراجعه حضوری نکنند!  نمایشگاه گل‌وگیاه مشهد از دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز به کار می‌کند رقم نجومی اجاره بها در احمدآباد مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چه کسانی می‌توانند دو بار وام ازدواج بگیرند؟ + جزئیات قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا بازار طلای مشهد امروز باز است؟ (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) روش دریافت سود سهام عدالت متوفیان | همه را یک‌جا دریافت کنید آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان | سقوط بیت‌کوین و اتریوم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیا خریداران آیفون ۱۴ عقب نشینی می‌کنند؟ | دلیل افزایش قیمت گوشی مدل ۱۳ آیفون چیست؟

  • کد خبر: ۱۵۰۷۹۰
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
آیا خریداران آیفون ۱۴ عقب نشینی می‌کنند؟ | دلیل افزایش قیمت گوشی مدل ۱۳ آیفون چیست؟
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان تلفن همراه مشهد گفت: باید دید با تصمیم گیری جدید که از اسفند ماه برای ورود گوشی آیفون ۱۴ انجام شده، آیا خریداران جدید به بازار ورود پیدا می‌کنند یا نه؟   

به گزارش شهرآرانیوز، محدودیت فروش و عرضه گوشی آیفون مدل ۱۴ در بازار و افزایش قیمت گوشی‌های مدل بالا آیفون که به عبارتی گوشی‌های  بالای ۶۰۰ دلار عنوان می‌شود که ارز دولتی به آن اختصاص نمی‌یابد دچار نابسامانی شده است به طوری که آیفون مدل ۱۳پرومکس که در مدت مشابه سال گذشته حدود قیمت ۴۰میلیون تومان بود اکنون به حدود قیمت ۱۰۰میلیون تومان هم  رسیده است.
گفته شده تا اطلاع ثانوی ورود گوشی مدل جدید ایفون ۱۴ حتی به صورت مسافری و چمدانی از ابتدای اسفندماه ممنوع است که این موضوع سردرگمی برای افرادی که از قبل این مدل گوشی را وارد کردند که رجیستری هم ندارد بیشتر خواهد کرد.

احسان الدین تقی زاده در گفتگو با شهرآرانیوز می‌گوید: پیرو دستورات و ابلاغیه ها، هر نوع تصمیم گیری در بازار تلفن همراه بر اساس دستور العمل‌ها و ابلاغیه‌هایی است که کشوری اعلام می‌شود. دررابطه با گوشی همراه آیفون ۱۴ که مهر ماه اعلام شد تا اطلاع ثانونی محدودیت خرید و فروش این گوشی اعلام شد و رجیستری این گوشی به تعویق افتاد. مجددا در بهمن ماه همانطور که در اخبار خوانده شده بر اساس نامه‌ای که در فضای مجازی مطرح شد و صحت آن هم اعلام شد از یکم اسفند ماه ورود آیفون ۱۴ حتی به صورت مسافرتی و پستی هم ممنوع شده است.

به گفته رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مو‌بایل مشهد، ورود آیفون ۱۴ به صورت قانونی از طریق شرکت‌های وارداتی هم ممنوع شده است و این موضوع تا اطلاع ثانونی اعلام شده و قطعیت ندارد و مشخص نیست این تا اطلاع ثانونی تا کجا ادامه دارد.
وی افزود: تعیین تکلیف برای گوشی‌های ایفون ۱۴ که به صورت مسافری در گمرک از قبل قرار دارد، که آیا آنتن و رجیستری به آن‌ها اختصاص می‌یابد یا نه؟ هنوز مشخص نیست.
تقی زاده ادامه داد: آماری از اینکه چه تعداد گوشی در این وضعیت در بازار مشهد وجود دارد در دسترس نیست که چه تعداد وارد شدند و چه تعداد آنتن گرفتند و چه تعدادی در انتظار تعیین تکلیف هستند و حتی ممکن است از اسفند ماه حتی تمدیدی که برای رجیستری گوشی‌ها انجام شود لغو هم بشود. اما آنچه که شفاف است اینکه باید تا دستورالعمل‌های بعدی برای تعیین تکلیف ورود و رجیستری گوشی همراه منتظر باشیم.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان موبایل مشهد گفته است:  ایجاد تقاضا برای خرید یک کالا  را  واحد‌های صنفی تعیین نمی‌کنند. در واقع ورود مدعیان وخریداران به بازار تقاضا را ایجاد میکند. باید دید با تصمیم گیری جدید که از اسفند ماه برای ورود گوشی ایفون ۱۴ انجام شده خریداران جدید به بازار ورود پیدا می‌کنند یا نه؟  
وی افزود: مسلما مردم تعیین کننده قیمت در بازار هستند  و تقاضا تعیین کننده قیمت نهایی در بازار است.

وی درباره دلیل افزایش قیمت گوشی مدل ۱۳ ایفون در بازار گفت: گوشی‌های بالای مدل ۶۰۰ دلار ارز نیما و بانکی را دریافت نمی‌کنند و ورود این دسته گوشی‌ها توسط صادرکنندگان سایر محصولات مثل زعفران، خشکبار و ... انجام می‌شود  و صادرکننده با ارزی که به دست می‌آورد می‌تواند هر کالایی را وارد کند و با  نرخ روز ارز به فروش برساند.

این فعال صنفی تصریح کرد: قانون گذار که برای گوشی‌های زیر ۶۰۰ دلار ارز دولتی اختصاص می‌دهد برای عموم مردم این امکان را فراهم کرده است و  در حال حاضر این دسته کالا‌ها در بازار به اندازه کافی وجود دارد و مشکلی در تامین این دسته گوشی‌ها نداریم. مگر اینکه تصمیم گیری جدیدی قانون گذار اتخاذ کند.

تقی زاده افزود: به دلیل رقابت بالا در صنف فروشندگان و واردکنندگان موبایل و سود مجازی که برای آن‌ها مشخص شده است تخلف کمتر اتفاق می‌افتد. مگر اینکه نوسان قیمت در گوشی‌های ۶۰۰ دلار به بالا باشد که تعیین کننده آن قیمت واردکنندگان و فروشندگان تلفن همراه  نیستند که بتوانیم نظارتی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ما این پیشنهاد را دادیم که اگر ترتیبی اتخاذ شود که از ارز صادرتی برای شرکت‌های تخصصی وارد کننده گوشی اختصاص یابد بازار قابل کنترل خواهد بود؛ و صادرکنندگان به نحوی تحت نظر بانک مرکزی ارز حاصل از صادرات خود را به واردکنندگان تلفن همراه اختصاص دهند تا نظارت‌ها کامل‌تر اجرایی شود. چون اتحادیه نمی‌تواند نظارتی برای فروش کالا‌های بالای ۶۰۰ دلار داشته باشد.
وی در باره رجیستری گوشی که عنوان می‌شود در بخش خصوصی انجام می‌شود گفت: هیچ نوع کالایی  مثل ایفون ۱۴ به صورت قانونی کد فعالسازی توسط گمرک نگرفته است. رجیستری‌هایی که در جا‌های مختلف گفته می‌شود  انجام می‌شود بر خلاف قانون است و غیر مجاز است و از لحاظ ما مورد تایید نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->